Hyresgästinformation

Här finner ni svar på de vanligaste frågorna

Här hittar du tips och instruktioner på saker du själv har skyldighet underhålla, Och kolla innan du hör av dig till oss.

Här hittar du dokument, bl.a. för uppsägning ,lägenhetsbyte, Städning, Autogiroblanketter mm.

Om något går sönder eller inte fungerar som det ska i din lägenhet, i tvättstugan eller i andra gemensamma utrymmen vill vi att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda felet.

Du kan antingen logga in på vår hyresgästprotal ”Hogia Tenant Portal” eller kontakta oss på telefon 0706-498016. På ”Hogia Tenant Portal” kan du följa status på din felanmälan eller göra en ny.

Vid akuta problem i lägenheten/huset som inte kan vänta till nästkommande arbetsdag efter kontorstid ring 070 6498016

Första gången du loggar in på ”Hogia Tenant Portal” som hyresgäst skapar du ett Hogia ID och loggar in. Därefter måste du verifiera dig som hyresgäst genom att ange hyresavinummer samt ditt personnummer. Du behöver endast verifiera dig första gången. Nästa gång du loggar in är ditt Hogia ID kopplat till dig och ditt/dina hyresobjekt.